Sivut

keskiviikko 6. elokuuta 2014

Päivitystä

Huh hellettä!

Muistan vieläkin, kuinka viime vuonna Wienissä olin ihan "kuolemankielissä" kuumuuden kanssa, kun elohopea lähenteli välillä +36 astetta ja kaupungin kivirakennukset tekivät ilmasta tukalan... Noh, eipä kerinnyt Memmu tänä kesänä kaivatakkaan kuumuutta, kun heinäkuussa iskivät helteet pohjoiseenkin!

Tänä kesänä helteistä ei oikein ole täysin rinnoin keritty nauttimaan, kun oon ollut perusduunarina päivät. Silti kesä on mennyt hujauksessa ohi, kun kalenterissa on joka viikonlopulle ollut merkittynä joko työvuoroja tai sitten sukujuhlia (mitkä jonkin ihmeen kautta kuitenkaan eivät sattuneet päällekäin!). En kuitenkaan valita - onhan se kiva, että tekemistä riittää ja varsinkin ihanien ihmisten kanssa/seurassa. Onhan minulla myös tässä käynyt kylässä muutama Itävallan kaverikin, jos muistatte Liisan? Tänä viikonloppuna olisi vielä edessä yhdet polttarit ja sen jälkeen taitaakin olla kesän toinen viikonloppu, jolloin pystyn ihan itse oma-aloitteisesti päättämään menoistani. Ei sillä, olisinhan aiemminkin voinut kieltäytyä kutsuista, mutta nyt on vkl, jolloin ei tarvitse kieltäytyä mistään kivasta ja saa olla spontaanisti.

Minulla on vielä 2,5 viikkoa kesätöitä jäljellä, jonka jälkeen olisi yksi vapaa viikko ennen syyskuuta. Katsotaan miten tämä loppukesä sujuu ja etenee, mutta näiden ulkomaan vieraiden ansiosta olen saanut muutamankin idean blogikirjoitukseksi (katsotaan saanko aikaiseksi). En ole kuitenkaan täysin ollut blogitauolla, sillä tänään julkaisin jo aiemmin lupaamani (tai oikeastaan tarjoamani) tekstin tällaisessa uudessa blogissa, jossa oululaiset biokemistit popularisoivat tiedettä, kertovat opiskelijaelämästä ja muutenkin tutkimuksesta. Minun kontribuutioni kyseiselle blogille oli pieni kannustuspuhe vaihto-opiskeluun lähtemisestä. Tekstin voi lukea täältä!


Kesäterkuin,
Meme

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti