Sivut

tiistai 20. tammikuuta 2015

Elossa ollaan!

Huh huh…

Nyt loppui tämä ”joululomapaussi”. Olen tässä jo pariviikkoa ollut töissä, mutta tänään minulla oli gradusuunnitelman esitys muille tutkimusryhmäläisille ja tietenkin olen sitä viimeisen viikon stressannut tässä arkeen palautumisen yhteydessä! Anyway, nyt pitäisi olla hieman enemmän aikaa taas kirjoitella (ehkä viikonloppuisin) kuulumisia, kun on tuo stressinaiheuttaja poissa päiväjärjestyksestä.

Joululomakuulumisista kirjoitan hieman myöhemmin vähän pidemmin, joten todettakoot nyt lähiajan kuulumisista se, että viime perjantaina tapasin uuden tandemparini! Jee! Pääsen taas harjoittelemaan saksan puhumista. Viime kerrasta onkin aikaa, kun jotenkin aina (myös natiivipuhujien kanssa) tuntuu kieli vaihtuvan englanniksi. Työpaikan saksankurssiin tuli sen verran muutoksia, että nykyään tunteja on vain kerran viikossa maanantaisin. Ei haittaa, onpahan enemmän liikkumavaraa sopia tandemtapaamisia.

Mitäpä muuta tässä on tapahtunut loman jälkeen? Hmm, olen saanut kämpän asuttavaksi! Enää olisi olohuoneen hyllyn pyyhkiminen jäljellä. Luotan siihen, että homma hoituu viimeistään silloin, kun minulle on tulossa vieraita. Pieni paniikkisiivous on paras siivous. Hehe. Niin ja tiskasin kaikki astiat mitä tästä asunnosta löysin. Joululomalla saimmekin poikkiksen kanssa uunin, liesituulettimen, hyllyt ja kaapit pestyä. Saumasin myös tässä yksi päivä keittiön altaan reunat. Vesi on kyllä jo pilannut tuon pöytälevyn, mutta eipähän mene enempää. En kyllä tiedä, että pitäisikö tuohon vielä lisätä vähän sitä saniteettisilikonia vai ei, kun ei tämä nettitikun netti oikein anna googlettaa ohjeita.

Tässä viime päivinä seminaarin tekoa pakoillessa (tai oikeastaan harjoittelua pakoillessa) olen katsellut juoksuharjoitteluohjelmia, mutta uskon ettei ulos tule lähdettyä ilman musiikkia. Pitäisi siksi varmaan käydä kaupassa hakemassa nappikuulokkeet (omat Kossini sanoivat itsensä irti), niin pääsisi pitemmälle lenkille, kuin roskiksilla käynti.


Ok, ei mulla mitään oikeita kuulumisia ollut, mutta tulossa on Berliinin reissua, kasvitieteellistä puutarhaa, Buchenwaldin entinen keskitysleiri, Erfurt ja muuta mukavaa joululomalta!

Terkuin työ-Memmu ! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti