Sivut

maanantai 2. helmikuuta 2015

Kolme kuukautta Saksassa takana

Viisi jäljellä.

Tulipa raflaavat otsikot, vaikka tästä tuleekin lyhyehkö posti ilman punaista lankaa. Ilmottauduin lukukausien välisen loman ajaksi (eli helmikuun puolesta välistä huhtikuun puoleen väliin) sekä zumbaan että sählyyn. Molemmat ovat kerran viikossa, tiistaisin ja torstaisin. Ikinä ennen en kyllä ole edes kokeillut zumbaa, mutta innolla odotan! Sählystä en ole ihan varma, että pelaavatko täällä ihan samoilla säännöillä vai joillain vaihtoehtoisilla, mutta se jää nähtäväksi. Minulla edelleen jatkuu maanantaisin saksankurssikin, joten nyt tulee sitten näin harrastusmielessä vähän aktiivisempi pari kuukautta! Jospa se mukavasti tasapainottaisi tuota labraelämää, mutta olen aika varma, että olen kahta väsyneempi kuin nykyään.

Tässä lähiaikoina olen hengaillut aika paljon Fannin (ensimmäinen labran ulkopuolinen kaveri, jonka tapasin marraskuussa ensimmäisissä pippaloissa, joihin uskalsin mennä yksin) kanssa. Hänellä on addiktio tummaan suklaaseen, lämpimän kaakaon muodossa, joten ollaan sitten käyty aina iltaa istumassa kuppilassa. Menomatka kaupunkiin on mukavasti alamäkeä, mutta takaisin päin täytyy aina nousta koko reilu-kilometri ylämäkeen. Kävin tässä hankkimassa uuden dynamon polkupyörääni, kun vanha meni rikki ja enää en jaksa polkea (dynamon kanssa) koko mäkeä ylös. Harjoituksen puutetta siis! Ilman dynamoa ylämäki kyllä menee ykkösellä.

Täällä on nyt lähiaikoina alkanut useammin satamaan lunta. Tosin se aina sulaa parin päivän välein pois, mutta tulee kuitenkin! Niin ja tapasin tässä yksi päivä yhden toisenkin tytön, joka haluaa oppia suomea. Että, jos vaan aika riittää, niin minulla on kaksi tandemparia (OK, aika ei millään riitä, joten heitä on hyvä tavata säännöllisen epäsäännöllisesti). Ja mitäköhä muuta tänne kuuluu... Olen katsonut vanhoja James Bondeja :D ja suunnitellut tupareita. Ajatellut paljon Suomea (mm. tehnyt tupareihin Suomi-tietovisan). Ehkä laitan sen tänne, kunhan tuparit ovat ohi ;)  Niin ja meille tuli kahdeksi kuukaudeksi töihin yksi suomalainen tekemään projektia! Ja huhtikuun lopussa on tulossa toinenkin! Kunnon Suomi-invaasio meidän labrassa! Wuhuu!

Joo-o, alkaa tämä ajatustenvirta olemaan sen verta takkuista kirjoitettavaa/luettavaa, joten eiköhän tämä päivitys ala olla tässä. Olen myös saanut hienoja ideoita Kajaanin tuomiseksi maailmankartalle ;) Minua ärsyttää, kun kaikissa Suomi-kirjoissa, mitä olen täältä löytänyt, puhutaan vain Helsingin seudusta ja Ahvenanmaasta tai sitten Lapista. Jää puoli maata käsittelemättä! Schade. Kyllä suomalaisten pitäisi oppia markkinoimaan asioita enempi turisteille.

Ja sitten kuvia tammikuulta työmatkan varrelta:

Ruokala ammattikorkeakoulun kyljessä


Saale-joen takia on usvaa täällä jokilaaksossa aina välillä.

Talvinen suihkuikkuna

Työpaikan vierestä


Eipä muuta, maanantaista selvitty!
<3: br="" memmu="">Ps. Oon nyt jo alkanut tottumaan tämän talon ääniin sen verta, että en enää muista laittaa jouluvaloja yöksi päälle! Oho. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti