Sivut

tiistai 17. helmikuuta 2015

Zumba!

Myöhäisherännäisyys

Pari vuotta sitten muotilajiksi noussut Zumba on jotenkin onnistunut jäämään minulta piiloon. Tai siis tiesin sen olemassa olosta, mutten koskaan ole saanut aikaiseksi mennä kokeilemaan kyseistä musiikin mukana jumppaamista... ennen kuin nyt.

Aluksi olin huolissani, sillä minulla on täällä mukanani vain urheilushortsit ja t-paita - siis normi pallolaji urheilukamppeet. Miten siitä jumppaporukasta siellä erottuukaan? Nauretaanko minut pihalle? Noh, turhaan olin huolissani. Urheiluhalli löytyi muitta mutkitta ja naisia oli eri kokosia ja näköisiä. Suurimalla osalla oli pitkät trikoot tai lökärit, mutta oli ainakin 3 tytöllä minun lisäkseni shortsit. Taisin kuitenkin olla ainut tyttö, jolla oli nilkkoja kunnolla tukevat sisäpelikengät. 

Itse zumbaaminen oli hieman hankalaa, kun rytmi oli nopea ja ohjaaja ei hirveämmin tekniikkaa neuvonut. Paitsi silloin, kun huomasi, ettei nyt olla ihan perillä. Tunnin jälkeen tytöt kertoivat minulle, että ohjaaja on uusi ja ei vielä hallitse kunnon opastusta. Mutta pätevä nuori mies se kuitenkin oli. Tosin jätän sanomatta miltä se stereotyyppisesti näytti. Välillä oli oikeinkin hankalaa, kun eteen ei nähnyt, kun naiset eessä hyppivät näköesteeksi ja ohjaus tuli saksaksi. Ymmärsin kuitenkin "schneller" eli nopeammin! Hehe, just. Vaan oli tosi kivaa kaikesta huolimatta ja suht hyvin pysyinkin kärryillä!
...ja no, vähän helpotti, että se ohjaaja oli pöllinyt osan mun tanssilattian muuveista ;) Haha! Ei siis liene sattumaa, että sekä tanssilattialla että zumbalattialla mun ympärille jää vapaaksi tilaa... Vaikken kuitenkaan nosta sitä polvea niin korkeallekkaan! Vitsi vitsi :)

Tunnin lopuksi vedettiin nopeat venyttelyt Celine Dionin tahtiin. Oli mukavaa, tykkäsin. Suosittelen kaiken kokoisille ja ikäisille sukupuoleen katsomatta. Ehkäpä minusta tuleekin isona Zumba-vetäjä, kunhan saan nuo vaikeammat askelkuviot opeteltua ;) Hihi! ...huomaa, että käyn vähän ylikierroksilla?

ANYWAY!
Tämän lisäksi kotiinpalatessani toinen paketti Suomesta oli saapunut ja nyt minulla on salmiakkia vähäksi aikaa! Tämä oli hyvä tiistai. Nami nami, kuten Marco Bjuström sanoisi.


<3: p="" zumba-meme="">

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti