Sivut

perjantai 19. huhtikuuta 2013

Mikä kesä!

Viikon lämpimin päivä +23 astetta!

Sitä on mitä syö - eli mut on tehty jäätelöstä ja mä sulin torstaina tuolla auringon paisteessa! Ah. On kyllä niin kesäfiilikset jo, että ai! Ajatukset ei tahdo pysyä kouluhommissa vaan mm. Oulun Wappua olen ajatellut ja sen viettäjiä! Tässä on sinne pohjoseen Wapun odotusbiisi, elikkäs Wappu-Eppu Normaalia. Ja koska täällä alkaa jo nuo pensaatkin vihertää ruohon lisäksi, niin on kyllä oikeasti kesäkesäkesä! En vaan ymmärrä mikä noita puita vaivaa, kun ne ei taho tulla vieläkää vihreiksi. Kenties liian vähän sadetta? Mutta nyt viikonlopuksi sitäkin on luvattu, joten eiköhän se tästä. Mulle tuli semmoinen hirveä flashback ala-asteelta, että "kasvukausi on silloin, kun vuorokauden keskilämpötila pysyy kokoajan +5 asteen yläpuolella".

Kesäfiiliksissä oon myöskin nostalgia-huuruissa kaivannut Suomen kesää! Tanssilavoja, mökillä oloa, saunaa, järveä... *huokaus* Taisi mennä vähän myös tämän nostalgian piikkiin tämän neitokaisen hetkellinen mielenhäiriö, sillä ostin mekon! Ok, oikeasti täällä tukehtuu/hiostuu ihan liikaa tuolla auringonvalossa ja farkut eivät ole paras mahdollinen vaatetus. Minulla oli oma virolainen mekkoexpertti Kerttu mukana tuolla shoppailemassa ja me molemmat kyllä vähän kirottiin, että minkä ihmeen takia nämä ei osaa käyttää ilmastointia vaatekaupoissa? Hikipinnassa siinä sitten kokeilin eri mekkoja ja koska en muutenkaan ole mikään shoppailun suurfani, niin oli hieman pinna kireällä... mutta sitten, kun lopulta löytyi oma mekko, niin oli hymy herkässä. Tässä tämmöinen teinipeili-kuva teille ja myös tanssilavojen suosikki Jartsan biisi

Maitovalas. :D Jospa sitä kohta tulis väriä pintaan ;)


***
Kyllä mä kävin sitten myös luennolla taas istumassa... Meinasin nukahtaa, mutta sitten tajusin, että varmaan vähän nestevajaus ja siinä taisin litran lipitellä vettä luennon aikana, niin parani olo. Mutta, ettei tästä tulisi ihan vain tämmöistä epämääräistä mekko-postausta, niin tässä on yksi jännä fakta:

Olen monesti tuolla kaupungilla kulkiessani huomannut eri rakennusten kyljissä sanat "Blaa blaa Gemeinde Wien errichtet 19XX". Yleensä kyseessä on olleet -50-60 -luvuilla rakennetut rakennukset, mutta minä mietin, että onko täällä joskus ollut joku projekti näiden rakennusten suhteen vai mitä? No, nyt sitten kerrankin muistin googlettaa elikkä wikipediasta lukea ja tuli sekä saksankielistä että englanninkielistä informaatiota vastaan.

Elikkä, Wiener Gemeindebauten on kaupungin rakennuttamia rakennuksia, joiden asunnot ovat huokeahintaisia. Näitä löytyy jokaisesta kaupunginosasta (eng. distric). Alunperin näitä alettiin rakentamaan, jotta saataisiin parannettua Wienin työläisten elinolosuhteita 1900-luvun alkupuolella. Kuuluisin näistä rakennuksista on Karl Marx-hof, ja mä tajusin nyt, että oon muuten mennyt bussilla tuosta ohi enkä ottanut valokuvaa! Hups. Tämmöinen infopläjäys. Ja näitä rakennuksia tulee oikeasti _kokoajan_ vastaan.  Ne tunnistaa punaisista kirjaimista seinässä.


Terkuin levoton Memmu.
ps. Tällä kertaa oli jotain ongelmia tuon tekstin fontin suhteen... But never mind.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti