Sivut

tiistai 5. helmikuuta 2013

Ei vieläkään kattilaa ;___;

Sunnuntai-maanantai -akseli ja saksankurssin alku.

Sunnuntaiaamuna minulla oli aikomuksena, että lähden käymään lenkillä ja kahvilassa syömässä ennenkuin illasta olisi ensimmäinen kokoontuminen ESN-porukalla. Aamun kuitenkin vain lepäilin ja näin ja juuri, kun olin jo ajatustasolla pukemassa päälleni niin kuulin Aramin liikkuvan. Onnistuin sitten hienosti säikyttämään hänet tuossa jääkaapilla, kun kysyin lähtisikö hän kanssani kahvilaan. Vastaus oli myönteinen ja me lähdettiin ensin etsimään meidän nurkilta auki olevaa kahvilaa, mutta kun sitä ei löytynyt niin otettiin metro keskustaan. Me käytiin sellaisessa paikassa kuin "Phil", joka on sekä kahvila että kirja- ja levykauppa. Tosi hip/boheemi paikka. Tietenkin tämmösenä "mettästä tulleena" menin (ja Aram kanssa) siihen tiskille katselemaan menua. Tarjoilija tuli siihen ja käski istua pöytään niin tulevat sitten kysymään... Heh. Ja maksamisen kanssa sama juttu - ehdittiin jo kovaan ääneen ihmetellä, että minneköhän täällä pitää maksaa niin tarjoilija toi laskun. On ehkä pikkasen eri meininki meinaan kuin mihin tää tyttö on tottunut. :D

Ennen kahvia leikittiin turisteja ja otettiin muutama kuva Wienin keskustasta. Kummallakaan ei kyllä ollut hajua, että mitä rakennuksia me kuvattiin :D

Näkymää meidän talon ylimmän kerroksen parvekkeelta.

Tonavan kanaali, kauempana voivat tarkkasilmäisimmät nähdä Tonavankin.


Metroasema (Handelskai)

Keskustan joku.


En ymmärrä miksi tämä kääntyi kyljelleen...


Olisin halunnut posettaa Ronsun kanssa, mutta muksut ehti ensin eivätkä olleet tekemässä lähtöä :/
En ymmärrä miksi tämäkin kuva tahto mennä kyljelleen.


Kahvilan jälkeen me seikkailtiin metrolla vähäsen ja käytiin katsomassa Tonavaa. Tässä hieman kuvia:


Tonavansaaresta




Tonavasta


Kesyjä joutsenia






Kotimatkalla.


Ja tässä se ikkunajuttu mistä mainitsin aiemmin elikkä ne aukeaa sekä "normaalisti" että tuolta yläreunasta :)


 Tässäpä se sunnuntaipäivä meni leppoisasti kämppikseen tutustuessa. PS: terkkuja Suomeen, että aika monet mun kavereista on kuulema söpöjä tai komeita ;)

Illalla sitten mentiin ESN-porukalla tänne http://www.wienerheuriger.at/ (rumat kotisivut). Mä hengailin pöydässä missä oli nämä kaksi mun ensimmäisen päivän tuttavuutta ja sitten pari jotain muuta, mm. mun henkivartija. :D Eli siis tyyppi, joka asuu samassa talossa niin käveltiin metrolta yhtä matkaa. Jee! Mä en oikein tiedä mitä tuosta kertoisin... Innostuin parin viinilasin jälkeen laulamaan sitä ainutta saksankielistä juomalaulua minkä tiedän ja olin muutenkin aikalailla... oma itseni. Great first impression indeed! No, oli kivaa, vaikka karkotin tytöt meidän pöydästä. Ironista on, että olin just ehtinyt sanoa tyypeille, että joo oon mä aika hyvä wingwoman :D  Btw, nämä suomalaiset tytöt joihin oon törmännyt ja jutellut enempi (no en oo kovin monelle jutellut enempi) niin vaikuttaa kaikki _humanisteilta_! Kuvitelkaa. Yhdelläkin oli kauhean sivistynyttä keskustelua jostain englannin kieliopista. Hienosti. Sitten, kun multa kysyttiin aihetta ja nakkasin, että no vaikka urheilu niin puhe kääntyi zumbaan... Hienosti ^10.  Eilisillasta vielä sen verta, että täällä satoi ihan pikkuisen lunta!!

Mistä päästäänkin luontevasti tähän päivään, jolloin satoi vettä. Koko päivän. En ottanut kuvia.

Aamulla löysin saksankielen luokkaan. Meitä on tuossa ryhmässä 8 opiskelijaa, joista 5 oli paikalla ja ryhmän tasohan on A2/2 eli kertausta kertausta. Ihan hyvä vain, koska sanastoa pitää laajentaa ja ne peruskieliopitkin palauttaa ajantasalle. Aamu meni mukavasti ja heti saatiin kotitehtäviäkin, mm. 80 sanan aine aiheesta "Ich, Wien und Deutch". Ainiin, kaikki muut oli asuneet Wienissä vähintään puolivuotta ja jo työelämässä, että kiva saksanryhmä :D

Kurssin jälkeen kävin täällä asunnolla täyttämässä huoneistokortin ja sain Meldezetteliin allekirjoituksen. Huomenaamuna on sitten tarkoitus käydä rekisteröimässä Municipal District Officessa (oon nyt liian väsynyt tarkistamaan oikeinkirjoituksen) itselleni itävaltalainen osoite. Sitten lähdin sinne kuuluisalle ESN kirppikselle etsimään niitä vieläkin kuuluisampia kattiloita, joita ei ollut *tähän semmoinen starwars NOOOOO ääni*. Kiertelin sitten kaupunkia ympäri yrittäen löytää jotain kauppaa, josta ylipäätään saisi kattiloita. Ei. En löytänyt. Oli pimeää ja sateista ja nälkä. Onneksi tänään oli toinen ESN tapaaminen ja sinne tuli se mun italialainen kaveri niin ei vieläkään tarvinnut tehdä uusia tuttavuuksia (tietenkin kärttyisenä ja nälkäisenä). Me mentiin tänne NachBar porukalla ja sitten söin siellä pizzaa *omnom* <3

Saa nähdä milloin mä saan jostain ne kattilat taiottua, mutta enköhän selviä. Budjetti ei vaan kestä syyä ulkona kokoaikaa, niin kohta varmaan täytyy kiristää vyötä. Tai kysyä paikallisilta, että missä täällä on paikallinen PRISMA.

Nyt sänky kutsuu, ciao!
Memmu

PS. Pohdin ääneen sitä mun antamaa ensivaikutelmaa, niin nämä mun kaverityypit vaan totes,  että oon hauska. Nice, no worries. Musta tuntuu, että olin vaan niin mielissäni ihmisistä, että siksi olin niin meno päällä.
PPS. Täällä tuntuu olevan aika paljon australialaisiä jätkiä ja suomalaisia likkoja. Jännä.
PPPS. Punainen lanka saattaa jälleen puuttua, mutta aattelinpahan vaan ilmotella, että hengissä ollaan :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti