Sivut

torstai 21. helmikuuta 2013

Voittaja-fiilis!

I will survive, just like Gloria!

Vihdoin! Vihdoin sain sen mun itävaltalaisen pankkikortin! Eihän sitä olekaan odotettu kuin... pari viikkoa? Ehdin jo ajatella, että joku on rohmunnut sen postista... Mutta onneksi ei. On paljon helpompaa asioida, kun ei tarvi kokoajan olla nostamassa käteistä, että saa lähikaupasta ruokaa (sinne ei kelpaa MasterCard). Tämä tarkoittaa myös sitä, että voin vihdoin pestä pyykkini itsenäisesti. Tähän asti olen aina joutunut häiritsemään Marittaa, että hän tulisi maksamaan omalta Quick-tilitään pesukoneen... Ihan tyhmä järjestelmä! Paitsi nyt, kun sain tuon kortin. :D Happy happy! Tämä siis tapahtui eilen, kun kävin pankista hakemassa sen kortin. Noh, tänään tuli postissa sitten toinen samanlainen kortti. Huh huh, saapi vaan nauraa, että mitähän ihmettä minä/itävaltalaiset säätää... Still happy!

Olen myös super-innoissani yliopistosta! Maanantaina näkee pääsenkö yhdelle massiiviselle 15 opintopisteen kurssille, jonka aiheena on neurotieteet. *Tahtoo!* Eli sain nyt vihdoin ilmoittauduttua haluamilleni kursseille, sekä "back-up plan" kursseille. Jos en pääse tai mahdu noille mihin ensisijaisesti haluan, niin on hyvä olla varalla noita muita, sillä näköjään pystyn vielä perumaan ilmoittautumiseni ensi kuun lopulle asti! Hienosti. Nyt sitten ensi viikolla on monilla kursseilla semmoinen vartin-puolen tunnin info-kerta. Mutta vielä ei voi huokaista helpotuksesta, sillä minun pitää etsiä itselleni tutkimusryhmä ja käydä kysymässä harjoittelupaikkaa kuukaudeksi. Onneksi ensi viikolla on aikaa kulkea ympäri Wieniä, kunhan ennen sitä tutustun tutkimusryhmien aiheisiin täällä internetissä.

Tänään sain myös vihdoin käytyä postissa, koska minulla on ollut jo viikon ajatuksena saada yksi paketti lähetettyä Ouluun. Aluksi ujostelin siinä tiskillä ja kysyin tädiltä, että puhuuko hän saksaa. Ei puhunut. Sitten näytin upean kielitaitoni ja aloitin "Ich möchte diese nach Finnland schicken..." ja näin poispäin. Hyvin se meni ja tämä tyttö lähti hymyssä suin kotia päin. :) Eli siis ihan oikeasti oli hyvä, että tulin tänne etukäteen jo preppaamaan saksaani!

Saksasta puheenollen, vähän kyllä jää ikävä tuota saksankurssia, kun olin jo tottunut, että joka aamu puhutaan vain ja ainoastaan saksaa se 3 h. Toivottavasti osaan nyt jättää sen englannin vähemmälle ja mongertaa saksaa kavereille, taitaa muuten jäädä se saksan opiskelu kokonaan... Mutta oon kuitenkin sen verta viihtynyt, että hommasin sille opettajalle tämmöisen pienen kiitoksen, jonka ojennan huomenna samalla, kun saan saksan kokeeni tulokset:


Iiks, ensi perjantaina on muutto uuteen kämppäänkin! Tai siis asuntolaan. Mutta onneksi minulla on kattila, sen avulla selviän kaikesta ;) JEAH!

Ainiin, ja tsemiä säbätytöille viikonlopun kotiturnaukseen Ouluun!


The winner takes it all,
Memmu


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti